Monday, April 5, 2010

Pusat Permata di Hulu Selangor jika BN menang



Rosmah Manssor bersama Shahrizat Abdul Jalil beramah mesra dengan penduduk Kampung Sungai Buaya, Hulu Selangor, semalam. – UTUSAN/RASHID MAHFOF



HULU SELANGOR 4 April – Sebuah Pusat Permata Negara akan dibina di kawasan Hulu Selangor jika Barisan Nasional (BN) berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor 25 April ini.

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang memberi jaminan itu berkata, penubuhan pusat tersebut kelak akan mampu melonjakkan pencapaian generasi muda di kawasan Parlimen ini.

“BN ingin melihat anak-anak penduduk di luar bandar mendapat pendidikan terbaik bermula dengan Pusat Permata Negara,” katanya kepada media selepas menghadiri Majlis Malam Mesra Bersama Rakyat Dengan Isteri Perdana Menteri di Kampung Sungai Buaya di sini malam ini.

Turut hadir Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil serta Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar.

Rosmah yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerja Dasar Permata Negara berkata, sebelum ini kerajaan BN memang mempunyai hasrat untuk menubuhkan pusat tersebut di dalam kawasan Parlimen ini tetapi mengalami masalah dari segi mendapatkan tanah.

Sehubungan itu, kata Rosmah, pihaknya telah berbincang dengan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) dan Felda bagi tujuan tersebut.

Dalam majlis tersebut, Rosmah juga mahu penduduk di dalam Parlimen Hulu Selangor memilih BN kerana terbukti tidak adalah parti yang mampu memberikan keselesaan dan pembangunan kepada rakyat.

“Saya yakin BN mampu memberikan yang terbaik berbanding apa yang diberikan oleh pembangkang sejak dua tahun yang lalu,” katanya.