Monday, May 17, 2010

Konsert Rossa-Melodi Cinta tampil kanak-kanak Permata

05/04/2010 7:59pm

KUALA LUMPUR 5 April – Seramai 50 kanak-kanak daripada program Permata Negara akan membuat penampilan khas dalam konsert penyanyi terkenal Indonesia, Rossa yang bakal berlangsung pada 29 Mei depan di Bukit Jalil di sini.

Pengerusi Jawatankuasa Projek Perintis Permata Negara, Datuk Siti Azizah Sheikh Abod berkata, kanak-kanak yang terpilih untuk beraksi bersama Rossa dalam ”Konsert Rossa-Melodi Cinta” terdiri daripada mereka yang cemerlang dan berbakat dalam akademik, seni koir dan muzik.

"Penampilan kanak-kanak ini adalah ekoran kekaguman Rossa terhadap usaha (isteri Perdana Menteri) Datin Seri Rosmah Mansor untuk menggilap bakat dan kecemerlangan kanak-kanak dalam bidang seni”, katanya pada sidang media Konsert Rossa-Melodi Cinta di sini hari ini.

Beliau berkata, Rosmah juga bersetuju menjadi penaung konsert itu selain menyaksikan penampilan khas kanak-kanak Permata pada konsert itu.

Selain itu, seramai 20 kanak-kanak dari kumpulan Tunas Budaya, Jabatan Kesenian dan Kebudayaan Negara turut terlibat bersama kanak-kanak daripada program Permata Negara dalam konsert berkenaan. – Bernama