Wednesday, March 3, 2010

PERMATA Jeli Mulakan Operasi

BANDAR JELI, 3 MAC 2010 – Pusat Anak PERMATA Negara (PAPN) parlimen Jeli, semalam mula beroperasi dan Jeli adalah antara 457 pusat jagaan di seluruh negara yang diperkenalkan serta dibangunkan di bawah Pakej Ransangan Ekonomi 1(PRE).

Ketua Penyelarasnya, Norazniza mohd Nawi berkata, sejumlah 40 kanak-kanak di bawah lima tahun hari ini memasuki pusat jagaan ini.

Menurutnya, pusat jagaan yang memulakan operasi dari jam 8 pagi hingga 5 petang ini merupakan peluang kepada penduduk luar bandar dan berpendapatan rendah memupuk dan membina minda kreatif, bijak serta berkeyakinan diri di kalangan anak-anak Jeli.

“Insyaallah,  wujudnya Permata Negara idea isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah Mansor di parlimen ini maka pembinaan generasi kepimpinan negara akan lebih bermutu dan berkualiti,”katanya.

Sementara itu, seorang bapa, Anuzi Mat Nordin berkata, dia cukup bangga dan berterima kasih kepada kerajaan atas usaha isteri Ahli Parlimen Jeli, Datin Sri Khamazran Ahmed Meah mewujdukan Pusat Anak PERMATA ini.

Katanya, bangunan dianggarkan berjumlah RM700,000 ini diharapkan akan memberikan nilai tambah terbaik membentuk generasi Jeli cemerlang.

“Suasana persekitaran pusat jagaan ini juga diharapkan akan membantu menjana minda anak-anak Jeli sejajar dengan kewujudan zon ilmu di parlimen Jeli hasil idea Ahli Parlimen Jeli, Dato’ Sri Mustapa Mohamed,”katanya.